måndag 2 september 2019

Ny vecka

God morgon! 


Helgen gick snabbt. Pappan var iväg på roligheter så jag har roddat barnen sedan i torsdags. Det har gått bra och både i torsdagskväll och lördag eftermiddag och kväll hängde vi hos grannarna och lekte och fick kvällsmat. SÅ bra att vi har dem. Barnen har så roligt ihop. Jag och Emma roddar varandras barn, mat och djur så även om jag varit där och blivit omhändertagen så blir det lite avlastning för henne att vara två vuxna när Oscar behöver lägga all tid i tröskan. Vi har dessutom exakt samma syn på barnuppfostran och tvekar inte att säga till varandras barn när det går över styr, vilket är rätt ofta. Det där kan vara sjukt känsligt att säga till någon annans barn, de kan bli ledsna men framförallt kan föräldrarna bli sura men här är det inget knussel. Saga fick en omgång av Emma när hon kastade sand när jag inte såg och Alvin fick en liten avhyvling av mig när han höll fast Agnes i rutschkanan så hon började gråta. 

I lördags förmiddag när Jullan sov två timmar och Saga lekte inne körde jag ett race och bakade bullar, tvättade och städade köksskåpen. 

I söndagskväll när jag varit själv med barnen sedan torsdags behövde jag få komma iväg lite och åkte på ett dans-pass på Friskis. Skönt sätt att avsluta helgen. 

Nu är vi redo för en nu vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar