fredag 6 september 2019

Klantig!

Uppräckte idag att jag gjort världens dundertabbe.

Jag skulle gå tillbaka i min egen blogg för att kolla hur gammal Saga var när hon började åla. Då läser jag vid 7 månader ”idag har jag varit och vaccinerat Saga mot mässlingen inför vår resa till Gran Canaria.” 

WTF?! Vaccinera. Det har jag HELT glömt! Vi som drar till Mallis om tre veckor och vaccinet som brukar ge biverkningar med feber osv efter två veckor. På Saga höll det i sig en vecka, då måste jag vaccinera typ idag om inte Jullan ska va sjuk när vi åker.

Ringde BVC direkt. Telefontiden var full, öppnar inte förens på tisdag med ny telefontid. Ringer och härjar med John som fick tips av en på jobbet att apoteket kunde ha drop in. Åkte dit. Frågade om de vaccinerade barn och pekade på barnvagnen. Jajjemen, bara att vänta. En timma senare fick jag komma in. Tror ni de vaccinerar barn eller - nä! 

Blev svinstressad och svinarg på kärringen på apoteket. Ringde mamma och härjade och sa att nu kan vi inte åka. Då sa hon lugnt åt mig att åka till BVC, sätta mig i väntrummet och när någon kom ut försiktigt fråga om jag skulle kunna få hjälp. Jag tvärvägrade först, så gör man inte, men så åkte jag i alla fall. Jag mötte vår bästa BVC-sköterska i dörren och förklarade snabbt mitt ärende, hon hjälpte mig boka en tid så på måndag kl 11 får Jullan spruta och då har vi 2.5 vecka på oss att hantera biverkningarna. 30 sekunder var jag på BVC. Otroligt! Så himla hjälpsamma. Tack! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar