tisdag 30 april 2019

Omgång fyra

Då kör vi förkylningsomgång nummer fyra sedan Jullan kom. Saga drar hem det från föris, är själv febrig typ en dag och sedan är jag dyngförkyld en vecka. Så har vi hållt på varannan vecka de senaste nio veckorna.

I fredags ringde de från föris med febrig Saga, hon låg däckad hela lördagen och var frisk som en nötkärna på söndagen när det bröt ut på mig. Vi har dock blivit grundlurade av vår örontermometer som ballat ur totalt. Enligt den hade Saga 39.5 i ena örat, 38.9 i andra men var skitpigg och såg inte alls febrig ut. Då anade jag ugglor i mossen och tog en temp i rumpan samtidigt och den visade 36.8. Så nu har vi beställt en ny örontermometer. 

Varje gång vi blir sjuka blir jag orolig att Jullan ska bli smittad så därför är det bara bra att jag får förkylningen för då får hon mitt immunförsvar genom amningen och klarar sig förhoppningsvis bättre.

Den där dubbelhakan ❤️ 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar