söndag 30 september 2018

Vråltrött!

Min energinivå är inte vad den brukar vara. Bebisen i magen tycker att det är rimligt att ta i stort sett all energi vilket gör mig vråltrött. Det är lite olika från dag till dag men imorse vaknade jag upp som ett vrak. 

När jag helst bara vill dra täcket över huvudet och sova vidare är det lite tufft att räcka till för en vild två-åring som inte vill sitta still en minut och pappan är på resande fot och kan int hjälpa till. Det nya påfundet är att släpa fram pallen till köksbänkarna och klättra upp och rota i skåpen. Jag har säkert lyft ner henne 40 gånger igår och 20 idag. Klockan 10 på morgonen var jag helt slut och tålamodet var nära att brista men då förklarade jag för Saga att mamma var jättejättetrött och att hon inte kunde busa nu. Då svarar vår kloka lilla unge:

- Saga titta tv i stora sängen. Mamma sova. 

JA TACK! Sedan satt hon snällt och tittade på Emil och Griseknoen och jag fick sova bredvid henne i 40 minuter innan hon hoppade på mig och skrek God Morgon Mamma! 

Vilken liten stjärna vi har. Så snäll och omtänksam och fattar läget när det väl gäller. 

Magen växer, konstigt vore annars med tanke på hur mycket energi den lilla äter. Idag går vi in i vecka 20. Halvtid och på onsdag får vi se vår lilla skatt igen och kanske också få veta om det är en lillen eller lillan däri. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar