måndag 14 december 2015

Julklapp till bäbis?

Idag frågade jag min kompis Niklas vad hans 3 månaders dotter önskade sig i julklapp. Svaret jag fick var;

Lego
Bilbana 
Playstation 
C-more sport

Jag blev lite full i skratt för de tre första sakerna fick jag i julklapp av min pappa när jag var liten. Det var jättekul att bygga legomodeller, köra bilbana och spela tv-spel. Inte ens när jag fick ett biljard-spel till mitt Playstation fattade jag att det eventuellt kunde finnas en baktanke. Nu 20 år senare har jag mina misstankar att det kanske inte bara var jag som tyckte att de där grejerna var roliga. 

När jag får barn i framtiden ska jag ge bort följande redan första julen:

Pärlor och pärlplattor 
Målarböcker 
En ponny
Teknik-lego
Bilbana 
Sånadära gummisnoddar som småtjejerna gör armband av idag och som inte fanns på min tid men som ser väldigt roligt ut
Samtliga Astrid Lindgren och Disney filmer

Eventuellt funderar jag på att ge något av dessa till John redan i år men det kanske är för genomskinligt? Det skulle vara teknik-legot då, det är ju ungefär samma sak som att montera ihop en IKEA-möbel , jag läser ritning och kittar material till John som utför arbetet...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar