lördag 11 juli 2015

Lördag!

Trädgårdsjobb på förmiddagen och flytta marksten innan grävaren kommer och ska gräva för vår pool. Har jag sagt att vi ska bygga pool föresten? I vår familj gör vi visst allt på en gång, gifter oss och bygger pool, men vi har aldrig varit så bra på att vänta på saker så då slår vi hellre till på en gång. Vecka 31 kommer vi kunna bada. Poolen (som ser ut som en balja i glasfiber) står för tillfället uppställd uppochner på vår tomt och utgör världens dyraste kaninhus till mina små vänner (hararna alltså). Trallen runt poolen ska John bygga under hösten. Och känner jag honom rätt är den klar senast v34...



Nog om poolen. Efter trädgårdsarbetet åkte vi till Vadstena för att bada i Vättern och sedan käka med Svärisarna. Vi åkte till vätterviksbadet och skulle mysa på en filt. Det var jättehärligt i ca 3 minuter sedan kom en skitstor skräckinjagande svan och ville döda oss alternativt stjäla våra chips. Vi blev skiträdda och fick tillslut fly i panik. Det aset satt på mina skor som han antagligen tänkte anvönda som byteshandel för att få chips. Men jag gjorde en skenmanöver så fick John kasta sig fram och nappa åt sig skorna och när den fattade att den hade blivit lurad så väste den som en orm och då sprang vi fort som fan till bilen och rivstartade därifrån. Sen åkte vi toll Svärisarna och badade i deras pool för där är det inte så många svanar.

Innan den såg att vi hade chips var den ganska trevlig.


Kvällen blev lugn utan några fler svan-incidenter. Vi käkade lyxburgare, drack vin spelade minigolf med Svärisarna. Mycket mysigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar