tisdag 14 juli 2015

Kontrollfreak

Det här med att gifta sig alltså. Det ska ju förstås bli alldeles alldeles underbart - men min hjärna freakar ut. Det är ju lite att fixa med såklart men ändå inte jättemycket eftersom vi köper hela paketet med middag och tårta rubbet av Starby - det finns ju dem som typ fixar allt själva. Jag fattar inte hur de överlever. 

Jag går typ bananas av att göra festprogram. Typ som att jorden går under om det är ett enda litet fel, något är snett eller ser lite konstigt ut. WTF! Som att någon bryr sig liksom?!

JAG BRYR MIG! Jag vaknade kallsvettig i natt efter att igårkväll upptäckt att den senaste bordsplaceringsändringen hade skapat några fel i de beskrivningar som jag gjort om alla gästerna. Några nummer hade missat att uppdateras så att det stod att nr 16 Josefina var ihop med nr 34 Jonas men att 34 Jonas råkade vara ihop med 61 som var Dennis. Typ. Alltså det är ju lite kul egentligen men kl 03.35 imorse var det lika jobbigt som när när Mofasa dör i Lejonkungen. 

Vad som är positivt är dock att som den ingenjör jag är hade jag naturligtvis tagit med utrymme för denna typ av fel i beräkningarna så att häftets konstruktion tillåter att man endast kan byta den sida som är fel utan att sabba alltihop.

Uppdaterade häften ligger nu färdiga på pressning under de tyngsta böcker jag kunde hitta - kokböckerna. Nu är jag på banan igen. 
Pjuh. 



Behöver jag säga att jag har ett minutschema för kl 08.00 till och med kl 16.30 på lördag?

Jag är en störd människa. Jag vet.

Men det kommer bli en jävligt bra dag så välplanerad som den är!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar