fredag 19 december 2014

Tillökning!

Vi har fått en inneboende. Han heter Fritjof och är en husmus. Vi hittade honom (eller snarare hans spår) när mina chokladbitar ifrån chokladkalendern plötsligt var borta! Jag beskyllde naturligtvis John eftersom vi då inte var medvetna om Fritjofs existens men när John svurit på heder och samvete att han inte tagit mitt godis började vi ana oråd. När vi tittade under sängen hittade vi chokladrester tillsammans med små små bajspluttar som måste kommit ut i andra änden på Fritjof när han hade chokladkalas.

Först blev jag jätteupprörd och ville häva köpet av huset och hävda att Fritjof var ett dolt fel. Men efter lite googlande visade det sig att husmöss var rätt vanligt och att en musfälla skulle lösa problemet. 

I morse lyckades John identifiera Fritjofs boende bakom all vår pant i ett skåp i tvättstugan. Åtminstone hade han hittat Fritjofs toalett för det var helt fullt med pluttar. Så nu har John inlett operation FF (förinta Fritjof) och köpt musfällor. 



Själv tycker jag att det vore roligare att låta Fritjof dö en mer naturlig död och helt enkelt skaffa en katt. Carmencita kunde hon heta. Jag har försökt få Myran att hitta var Fritjof gömt sig men hon förstår tyvärr inte poängen. Och John vägrar att skaffa katt. Myran också.

Men jag måste medge att jag kommer sakna Fritjof som vi nu även kallar "Fritte". Vi har haft jätteroligt hela veckan. När vi kommer hem vrålar vi "HEEJ FRITTE" ovh när vi ska sova viskar vi alltid "God natt Fritte".

Kanske kan jag bara plocka fram min gamla marsvinsbur så kan Fritte få leva om han bara lovar att stanna i buren?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar