tisdag 30 december 2014

RIP Fritjof

Imorse fattade jag beslutet att låta avrätta Fritjof. Detta efter att han brutit hans del av vårt tysta avtal, alltså att han får bo hos oss mot att han aldrig stjäl vår mat och inte visar sig när vi är hemma.

När jag gjorde frukost imorse upptäckte jag att förrädaren brutit sitt löfte och gnagt i hörnet på chokladasken på köksbänken och dessutom bajsat lite på min nya granitskiva samtidigt. Jag tolererar inte lagbrott och skickade därför John till affären för att köpa ordentliga fällor. 

Min bödel (John alltså) riggade fällorna och kl 23.24 dödförklarades Fritte efter att vi hittat hans kvarlevor i fällan under diskhon. Han har levt ett bra liv hos oss (med tanke på hur fet han var) och nu har han själ vandrat vidare till en plats där han får äta hur mycket choklad han vill...

RIP Frirjof.
Mina tankar går till Fritjofs familj och närmast sörjande och med hänsyn till dessa lägger jag heller inte upp en bild på Fritjofs kvarlevor. Jag och John kommer att hålla en tyst minut mellan kl 03.00 och 03.01 inatt. En bra  tid för en tyst minut eftersom vi rimligen sover då. 

God natt Fritjof.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar