torsdag 6 november 2014

Stressig vecka

Pjuh. Den här veckan har gått i tusen kilometer i timman. Det känns som att jag just vaknade i måndags.

Mycket har jag hunnit med. Främst på jobbet eftersom det är min sista vecka och allt det jag arbetat med de senaste 8 veckorna ska bli klart och presenteras alternativt lämnas över.

Igår hann jag dessutom tjuvstarta mitt nya jobb med en kick-off med min nya projektgrupp. Det kändes jättebra. Scopet på projektet är väldefinerat och har ett tydligt mål men innebär samtidigt en jäkla utmaning. Projektteamet verkar riktigt bra och jag som varit lite bekymrad över IT-delen, som är rätt tung i detta projekt och som jag inte är speciellt bra på, jublade när IT-delprojektledaren visade sig vara grym och jätteduktig på att förklara! Nu jäklar ska jag se till att lära mig så mycket som möjligt om affärssystemet även om de inte är just den delen av projektet som är mitt ansvarsområde.

Idag har jag bråkat med min fina excelfil som jag gjort för att analysera marknadspriser men som idag på morgonen bestämde sig för att fucka ur totalt trots att den fungerat tidigare. Men jag vann och fick det att fungera lagom till fikat på eftermiddagen.

På kvällen har jag hunnit baka en kaka för att bjuda min avdelning på imorgon, packat inför gran canaria resan, vattnat blommorna, målat tånaglarna, tömt kylen, tittat på gårdagens bonde söker fru och varit på biblioteket och hämtat fem böcker som jag tänkte läsa på resan. Tyvärr vara bara en i pocketform så min resväska är rätt tung nu.

Nu blir det soffläge och börja försöka varva ner min speedade hjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar