onsdag 26 november 2014

Förkyld!

Började med halsont redan i måndags men pallade med full arbetsdag i måndags och nästan full dag igår. Hade hoppats att kurering igårkväll skulle hjälpa men icke! 

Imorse "vaknade" jag efter att knappt ha sovit något alls samt stört John så illa med min hosta att han varit tvungen att gå ner till gästrummet på nedervåningen. Kände mig sjukt risig och febrig och insåg att det inte skulle vara någon idé att ens försöka åka till jobbet. Efter några hostanfall somnade jag om lite och låg och slumrade lite till och från under förmiddagen. Vid kl 13 gav jag upp och åkte till mamma och pappa i Finspång för att bli ompysslad. Som vanligt när jag är sjuk vill jag inte äta men när jag kom hem hade mamma köpt sushi. Hör och häpna tryckte jag 11 bitar medans ögon och nästa forsade efter all ingefära och wasabi jag öste på. Och nu mår jag faktiskt lite bättre. Sparade det sista av wasabin så jag kan äta den ikväll när snoret uppfyllt halva hjärnan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar