måndag 20 oktober 2014

Webb-bekräftelse

Vi lever i en digital värld med alla sociala medier och kanaler.  Då får man också se till att anpassa sin analoga omvärld till detta. I och med det så räcker det inte alltid med bara IRL(in-real-life)-kärlek och bekräftelse utan även detta måste anpassas till den digitala världen.

Så här John får du en rejäl dos av webb-kärlek;

Du är den finaste kille som finns för att:
- Du är smart
- Du är snygg
- Du är rolig
- Du säger vad du tycker och tänker
- Du är snäll och omtänksam
- Du skäller ut mig när jag är dum
- Du lagar god mat och ger mig mat när jag är hungrig
- Du gillar hundar och hundar gillar dig
- Du tycker att det är roligt att klippa gräset 
- Du är bra på att pilla mig i håret och på ryggen
- Du är bra på tekniska prylar som jag vill kasta i väggen när de inte funkar
- Du är musikalisk
- Du är planerande och effektiv när det behövs
- Du är generös
- Du är ekonomisk
- Du gillar att ha det rent och snyggt omkring dig


Det var de där givna grejer som de flesta uppskattar hos en partner. Alla har ju också sina egenheter. John har några fuffens för sig som jag kanske inte älskar men som liksom är en del av honom som jag ändå inte vill att han ska ändra på:

- John älskar glödlampor. Han köper jämt glödlampor i olika effekt och olika former. Vi har världens största privatägda lager av glödlampor i vårt städskåp. Och han byter gärna glödlampor för nöjes skull utan att det är någon som är trasig. 
- John kan prata ihjäl en sten. Munnen går i ett och är aldrig tyst utom när han sover. 
- John är inte tyst när han sover heller. Minst en natt i veckan leker han krig i sömnen och sparkas och slåss och gråter jättehögt, mer som ett ylande, så jag vaknar och måste peta skithårt på honom  så han slutar.  
- John är expert på mycket. Även saker han inte har en aning om. Typ material till ytbeläggning på husgrunder (även när vi inte hade hus). 

Det här är den absolut första bilden jag tog på John. Då hade vi setts i två dagar. Och nu har det snart gått två år.

Två mycket mycket bra år!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar