söndag 16 mars 2014

Tillbaka i Sverige

Idag är det hemresedag. Landade nyss på arlanda och sitter nu på tåget på väg hem. 

Igår firade vi sista kvällen med gänget på en lyxkrog i Wien. Grym mat och grymma drinkar. Jag fegade som vanligt och käkade kalv men de andra vågade sig på restaurangens specialité som var någon typ av köttgryta där man inledde med att äta buljongen som soppa och sedan fiskade upp de märgben som fanns i grytan och petade ut själva märgen och bredde på en macka. Sist åt man upp köttet med tillbehör i form av grönkål och lite annat tjofs. Jag smakade faktiskt lite märg och det var inte så illa som det verkade. Jag brukar ju ge exakt sådanadär märgben till  Myran men jag visste inte att människor kunde äta dem också...

Sara fastnade inte på bild i min mobil men hon var självklart också med! 

Amanda och Nadina:

Jag och Niklas:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar