lördag 8 februari 2014

Orsak till frånvaro

Min uppdatering har varit ovanligt bristfällande i veckan. Jag har haft mycket att göra. Lite extra mycket faktiskt. Jag och John höll nämligen på att köpa hus i slutet av veckan. Vi var till och med nästan husägare nästan en hel natt innan överbudet kom in igår och vi bestämde oss för att backa ur och låta vår tappra motståndare kamma hem segern..

Jag hade hittat huset på hemnet veckan innan och det bara skrek John och Emma. Det var exakt vad vi ville ha och interiören var som om vi hade valt den själva sånär som på några småsaker. Men allt har sitt pris. Det hade det här huset också. Särskilt med tanke på att det var knökfullt i huset på visningen, så det var inte bara vi som tyckte att det här var något särskilt.

Men vilken pärs alltså. Jag har sällan haft så jävla mycket ågren inför ett beslut som jag haft den här veckan. Det har varit totalt kaos i min hjärna. Jag har googlat sönder allt som har med husköp att göra. Numera kan jag allt om hur man lägger upp en budgivningstrategi, hur man mäter fukt vid en besiktning, hur man byter ett tak och vad takpapp kostar per kvadratmeter. Jag har gjort kalkylsnurror i oändlighet med alternativ för olika lån, bindingstid, förväntad ränteutveckling och riskanalys och allt vad det heter. John har backat upp med info om marknaden och dess utveckling och eftersom han är polare med halva Linköpings mäklarkår har vi fått inside rekommendationer och tips på hur vi ska tänka.

Jisses alltså. Jag är helt färdig. Fy fan vad jobbigt det är att köpa hus alltså. Det är ju inte det där lilla beslutet heller.

Nu fick vi dock inte just detta huset. Det känns helt okej ändå. Svintråkigt såklart men samtidigt så kommer det fler tillfällen och det fanns brister i detta som förhoppningsvis kan bli bättre i ett annat objekt.

Keep on lookin'.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar