fredag 17 januari 2014

Till Tyskland

Imorse stack jag till Tyskland på min livs första riktiga utlandstjänsteresa. Jag ska åka till en site där vi har en maskin och göra ett så kallat prestandaprov, ett prov man gör innan man lämnar över till kunden för att garantera att maskinen levererar det vi lovar. 8 dagar blir vi borta. 

Gick upp klockan 04 och släpade ut mina stora väskor till taxin. Det mesta är arbetskläder, hjälm, jacka, stålhätteskor, blåställ och såklart min fina lilla verktygslåda. Jag har fått så fina verktyg, mejslar och momentnyckel men det bästa är absolut ficklampan och pannlampan! Den ska jag ligga och kyss med i sängen på hotellrummet ikväll. 

Just nu sitter jag i KLM loungen i Amsterdam och inväntar nästa flyg till Tyskland. Misslyckades stort med att njuta av min första resa i businessclass utan tryckte lyx-frukosten på tre sekunder och sov sedan som en stock och vaknade när planet stannat utanför terminalen. 



Imorgon börjar jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar