lördag 11 januari 2014

Min svagaste sida

Jag kan inte handla mat utan att tappa humöret. Det går inte. Jag blir tvärarg.

Ju mer folk det är desto värre är det. Jag får krupp. Jag kan inte tänka ut vad jag ska handla. Jag är inte sugen på någonting annat än att komma ut ur affären.

Idag (en lördag kl 14.00) tyckte John att det var en bra tid att handla. Det var det VÄRSTA jag varit med om på länge. Varenda Linköpingsbo tyckte att en lördag kl 14.00 på Ica Maxi är en riktig höjdartid att handla på. Det var totalt kaos. Glömde keson och försökte ta mig motströms genom mjölkdisken. En strid som jag inte gick vinnande ur. Fick gå runt och börja om och se till att lägga mig i keso-filen så jag kunde plocka en i farten samtidigt som jag följde strömmen ut i brödavdelningen.

Söndagkvällar kl 21 är min typ av tid att handla på. Det är helt dött. Ingen kö. Inga barn som slåss vid lördagsgodiset. Jag fattar ju att söndagskvällar inte är helt optimalt rent varu-mässigt, mycket är slut eller har dåliga datum. Men det är fasen värt det.

Nu har jag en rehabiliteringstid på minst några timmar innan jag blir som folk igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar