fredag 10 maj 2013

Ny säng

Igår åkte jag och John tittade på en ny säng. Hade ett annat ärende i stan och så spontan-gled vi in på sängjätten för att titta lite. Dock borde jag efter 4 månader i sällskap med John ha lärt mig att i vår värld kan man inte bara titta lite. I alla fall inte om vi får nys på en bra affär. En bra affär kan rädda vilken dag som helst!

Så vi lyckades såklart snoka reda på en säng som kostat en halv förmögenhet och som nu såldes ut för en spottstyver. Jag insisterade ändå på att vi skulle sova på saken och vi åkte därifrån.

Imorse vaknade vi och stirrade på varandra och sedan drog det igång. John hade minsann ont i svanken av vår helt plötsligt extremt dåliga säng. Jag hade väldigt ont i axeln (vilket man tydligen kan få om man sover i en för mjuk säng utan minst 5 zonindelningar). Dessutom var jag alldeles för varm på grund av den dåliga bäddmadrassen i poly-någonting-material istället för den helt naturliga och svala madrass vi kunde ha i den nya sängen.

I eftermiddag beställer vi den nya sängen. För såhär kan vi ju inte ha det. Dessutom blir det vårt första gemensamma inköp. Efter 4 månader är det absolut på tiden!

1 kommentar:

  1. Så roligt att höra att ni fick bra hjälp och information i vår butik. Hoppas ni ska sova riktigt gott och bekvämt i er nya säng!

    SvaraRadera