torsdag 16 maj 2013

Fröken Rydéns husrensning

Sedan både jag och John har fått nya jobb så tyckte jag att det var lämpligt att ta diskussionen om vi ville bo kvar i lägenheten. Efter en mycket kort diskussion. Ca 30 sekunders ordväxling hade vi konstaterat att vi inte hade några som hest anledningar att flytta. Dock bestämde vi oss för att försöka göra i ordning lite mer som vi vill ha det och inte bara låta det se out som det sett ut de senaste åren.

Inledde med att införskaffa en ny säng. Den har inte kommit ännu men sängborden har vi redan bytt ut. Nästa steg blir en ny soffa. Efter det blir det troligtvis en liten uppdatering av gästrummet som vi inte är helt enliga om ännu. 

Jag har inte så bra tålamod för sådanthär. Därför satte jag omedelbart igång att röja. 
Inledde med förrådet. Hittade massa gamla mattor och krukor som nu åker ut på blocket för en billig peng. Soffan vi har idag kastade jag ut på blocket nyss tillsammans med soffbordet. Det gick smidigare än förväntat. Efter 10 minuter har jag nu lovat bort soffan till ett par som kommer och hämtar den idag vid lunch. Problemet är att jag inte riktigt hade räknat med att det skulle gå så fort och vi har inte ens beställt en ny soffa. Och jag har inte sagt till John att jag har sålt den gamla heller. Det blir till att sitta på golvet de kommande veckorna. Men det är det värt för en bra affär!

Nu ska vi se hur det går för det övriga annonserna jag lagt ut. Är någon intresserad av ett i-pad fodral, en filofax, ridjacka, ridbyxor, krukor, ljuslyktor, gardiner, mattor, tavlor, nattygsbord eller något annat för den delen (jag kan säkert uppbringa det som önskas) så är ni välkomna att höra av er...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar