tisdag 17 april 2012

Min kropp och jag är osams!

Efter två veckors påsklov med fika typ två gånger om dagen och godis varje kväll så är det dags att återgå till det normala lite mer hälsosamma livet. Men min kropp håller inte riktigt med mig. Jag har sedan igår vägrat att ge den så mycket som ett uns av tillfredsställelse genom någon form av kolhydrat. Och i eftermiddag är det krig. Hjärnan mot magen. Jag är inte hungrig. Och varje gång jag stillar mitt sötsug med en bit blomkål skriker mitt blodsocker "DET HÄR ÄR FÖR HELVETE INGET SÖTT". Min hjärna hånskrattar. Det blir inget sötare än såhär de kommande dagarna.

Läste i senaste LCHF-tidningen att ost, körsbärstomater och low-carb bröd kan fortsätta hålla liv i sötsuget så det blir det inget av heller. Var nära på att kasta ihop en bröd-deg förut bara för att ha något som kändes gott att äta men nu avstod jag.

Nu måste jag springa till kylskåpet och hämta en skink-skiva och lite keso innan jag går under..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar