lördag 10 september 2022

På middag hos landshövdingen

I torsdags fick jag och John möjlighet att vara med på något extra kul. 

John var i egenskap av sin nya roll som företagschef på SEB Inbjuden till Hagdahlsakademiens årliga middag på Linköping slott. SEB är sponsor av denna Akademien och egentligen skulle kontorschefen gått men då han fick förhinder fick John ”rycka in” och det var ju ingen uppoffring precis.

Sexrätters middag på slottet. Middagen lagades av restaurang Jord som också var utnämnda till årets Hagdahlskock. Det var lätt en av de godaste middagarna jag ätit någonsin.

Gästerna var väldigt blandade och jag och min bordsherre i 80års åldern hade en jätterolig kväll. Han var professor i pediatrik och hade hur mycket som helst att berätta från sitt liv och jag hade såklart 1000 frågor. 

Landshövdingen själv satt vid Johns bord men vid kaffet slog han sig ner hos oss och pratade lite. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar