torsdag 15 september 2022

Julias snack

Den där lille skruttan är inte så dum som man kan tro. Hon låter som hon är mindre än vad hon är eftersom hon vägrar säga R och kör konsekvent på J istället. 

Men hon är rätt skarp.
Igår berättade hon att hon fått clementin hos mormor och morfar och att hon tyckte vi skulle köpa fem stycken så att hon kunde få två och Saga tre. 
WHAT? Hur räknade hon ut det bara sådär? 

På kvällen när det var dags för läggning skulle vi gå upp och borsta tänderna. Då sa jag att hon kunde gå upp själv i förväg så skulle jag komma strax.
Det gåj inte fick jag till svar.
Nähä varför inte undrade jag?
”Däjföj att de häj små bena inte ojkaj gå mej idag”
Sagt och gjort så fick jag bära upp henne.


Och idag frågade hon om hon kunde få glass efter maten och så sa jag att  ”Julia det har vi ju bara ibland”.
”Då tyckej jag att det kan vaja ibland-dag idag”
Sjukt oklart vilken dag ibland-dag egentligen är så hon har ju en poäng. 

I tisdags fick jag ha denna lilla smarta människa med mig på jobbet på hemmakontoret. Förskolan hade studiedag och det hade dessa förvirrade föräldrar såklart missat men då var mormor och morfar snälla och ställde upp på förmiddagen så jag fick jobba ostört och på eftemiddagen såg mitt sällskap ut såhär! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar