söndag 10 april 2022

Vår!

Raka vägen från sommaren till våren. 
I helgen har vi kört ett riktigt härligt vår-röj så jag är helt slut nu. Jag har städat och rensat och sorterat och organiserat. 

Jag fick lite inspiration från mitt nya favoritprogram Organisera ditt liv eller nåt sånt som finns på cmore. Så sjukt tillfredsställande program och nu när John har sett på Masters varje kväll så har jag strecksett alla avsnitt och jag får så mycket inspiration och har lärt mig lite också. Till exempel att man ska tvätta tvättmaskinen. Ologiskt? Men det har jag gjort idag. Det finns en hemlig lucka som man ska tömma tydligen och så ska man diska tvättmedelsbehållaren. Det hade jag ingen aning om med det har jag i alla fall gjort idag. Not so Nice eftersom jag aldrig gjort det innan.

Jag har röjt garderober och sorterat i lådor och märkt upp. 
Jag njuter när jag använder min märk-maskin, det är den absolut bästa grejen jag har efter min iPhone. 

Efter lunch stack vi till Blomstertorget och jag köpte påskliljor och penséer som jag och Saga har planterat. 





Vi gick också upp till dungen och plockade påskris och videkvistar som vi har tagit in. Jag band en bukett med påskliljor och vide som får stå på bordet. Älskar våren! 



Påskriset klär vi om en stund så det är inte klart.
Men blombuketten i bakgrunden fick vi igår för då spelade vi och sjöng på fina Belles dop. Belle är Sagas bästis Mollis lillasyster och vi har blivit nära vänner med hela familjen och nu fick vi äran att sjunga två låtar, Fix you och Du är allt  valde det. Jag föreslog Fix you för jag tycker så mycket om den låten och tyckte ändå att den passar på ett dop. Det verkade också prästen tycka som i sitt doptal översatte den till svenska och läste upp - så fint! Och Belle log med hela ansiktet och stirrade mig i ögonen när jag sjöng så jag nästan glömde att vi hade publik. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar