söndag 10 april 2022

Semester igen!

Home sweet home.

Bara en och en halv vecka hann vi jobba efter fjällen innan vi stack iväg på nästa semester. Redan till gran canaria hade varit bokade jättelänge men med pandemivågor och krig i Ukraina så var det inte givet att vi skulle komma iväg - men det gjorde vi! 

En hel vecka i värmen. Nästan tre år sedan vi reste sist! 
Så härligt att få komma iväg och njuta av lite sommar.

Vi åkte med mamma och pappa och bodde på Bahlia Feliz, ett riktigt barnhotell men Bamseklubb och hela köret. Vi var där med Saga när hon var 1.5 och då kunde hon inte riktigt utnyttja allt men den här gången så! Eller i alla fall nästan…

Julia behagade vänligt nog dra med sig den mest aggressiva magsjukan i världshistorien från förskolan. Första natten satte hon igång. Efter ett par timmar och ett totalt nerspytt hotellrum (sängar, bord, golv, badrum, dusch) var hon klar och repade sig snabbt. Skönt tänkte vi då är vi klara nu. Jo tack. 4 timmar hann alla vara friska innan Saga drog igång. Hon kan i alla fall spy i en hink och träffa hyfsat vilket underlättar mycket. Samma sak med henne, några timmar dålig men sedan helt okej igång igen. Nu hann det ändå gå några dagar innan det blev Johns tur. Han däremot blev helt slagen och fick spendera en hel dag i plågor. Och alla vet ju hur killar blir när de blir sjuka hur ynkliga de blir. Men tillslut repade han sig med och allt var frid och fröjd. Jag var säker på att jag skulle klara mig men sista natten vaknade jag i frossa och sen var det kört. Underbart inför hemresan. Men hör och häpna. Jag kräktes på natten en gång men sedan var det lugnt så länge jag varken åt eller drack så kunde jag samla ihop mig så vi kom hem. Något låg på energi men ändå helt okej. Utom när en finne snodde vår taxi från hotellet till flygplatsen, då tappade jag det och härjade en stund och drog alla engelska svordomar jag kunde.

Sånär som på magsjukan så hade vi ändå en riktigt härlig semester med sol och bad och glass och pizza.
Saga satte personligt rekord med 36 simtag i poolen. 
Julia satte personligt rekord i antal ord på 12 timmar, ca en miljard (hon är ALDRIG tyst den ungen). 









Julia lyckades också tappa sin solhatt i toaletten och kissade på den. Hon lyckas med allt den där vildingen. 
















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar