söndag 1 augusti 2021

Redo för jobb och förskole-start

De sista dagarna på semestern har jag ägnat åt att fixa. Det är så skönt att ha allt klart inför jobbstart och inte behöva tänka på sånt då så jag har rensat barnens garderober, sorterat barnkläder på vinden och kompletterat i ny storlek för Julias garderob. Jag har mätt ungarna, Julia har vuxit 4cm på 4 månader - och fötterna har vuxit 1 cm på samma tid. Så jag fick plötsligt langa fram kläder i 98 och skor i strl 25. Saga har också växt men inte riktigt i samma tempo så hennes kläder passar ännu ett tag, till största delen i alla fall som tur är.  




Jag har tvättat och plockat och sorterat i förråd och lådor. Städat badrumsskåpen och fixat burkar till allt småplock som blir. 

Jag har klippt John och Selma och barnen får nog en toppning ikväll de med så de slitna längderna efter allt bad blir fräscha.  

Barnen hjälpte mig med en stor rensning av leksaker och nu står två feta Ikea-kassar på vinden och ska få åka vidare till Lill-kusinen. Det är ju någon som fyller 5 år på torsdag så hon räknar med en rejäl påfyllning då så det var välbehövligt med ett rens. 

Dagens satsning är att fylla på frysen med bullar för det var helt tomt efter alla picknick i sommar så nu ligger ett lass vaniljbullar och svalnar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar