tisdag 8 maj 2018

Världens bästa AW

En glass i gräset på kullen utanför förskolan med min älskade unge. Hon fick själv lämna fram pengen till kassörskan och få växel på Ica där vi handlade. 


Sedan satt vi och njöt, delade på glassen och pratade om dagen innan vi åkte hem och kastade av oss kläderna (och jag tog på mig en bikini) och skulle leka ute i värmen. 

Då såg jag den. Myr-motorvägen som från ingenstans banade sig från dörren i groventren och genom köket och upp på diskbänken och ner i slatten av ett av de glas med bubbel vi hade igår när vi firade svärmor som fyllt år. Fattar ni min panik med en jävla myr-autobahn i halva huset. 

Det bara vällde fram myror. Jag försökte frenetiskt dammsuga upp dem men det var ett krig jag inte kunde vinna. Dubbelringde John (om vi ringer två gånger direkt efter varandra betyder det akut-läge och man måste svara!) och skrek i panik att myrjävlarna måste dö. Han fick mig att leta upp ett insektsspray som jag sprutade in i den lilla springa som myrorna kom ifrån och äntligen fattade de vinken. 

Efter kaoset lagt sig hade vi en mysig kväll med bad i barnpoolen. Gunga, äta gräslök och lite annat ogräs jag rensade (Saga fattade inte skillnaden) och kastade boll med Selma. 

Älskar sommaren ☀️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar