torsdag 31 maj 2018

Tillbaka på banan

Efter tre dagars kurerande var jag idag tillbaka på jobbet och energin var också tillbaka. Fick massor gjort och hade en riktigt bra dag. 

Saga har också haft en riktigt bra dag De har så roligt på föris och barnen får leka med vattenballonger, springa genom vattenspridaren och leka i sanden. Ungen som jag hämtar varje dag denna veckan är knall svart av smuts, först solkräm och sedan sand och vatten och ännu mer sand. Men hon har haft så kul. 

Hon har börjat sätta ihop ord nu och kör med oss. ”Här mamma” säger hon och pekar var jag ska sitta. Eller ”Vovve mat” när hon vill ge Selma mat. Hon har inte så stort ordförråd än men de ord hon levererar kommer inte ensamma och inte heller väljer hon de lättaste orden. ”Titta Mamma flygplan” kan hon kläcka ur sig och peka på ett flygplan på himlen. 

Dock var det inte en så väldigt härlig morgon när Saga bestämde att vi alla skulle vakna kl 04.40. När jag försökte sova vidare tog hon tag i mina ögonfransar med stenhårt pincettgrepp och tvingade upp dem. Då har man inte riktigt något val. Så vi är ganska trötta här hemma nu. Saga sover redan och jag är nog inte sen att hänga på... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar