söndag 27 september 2015

Avslöjande

Jag har fått in en ny liten familjemedlem i mitt liv. Egentligen inte så liten och familjemedlem är väl kanske inte heller rätt ord då det bara är jag i familjen som sköter om henne. Men ändå;

Säg hej till Aciss!


Jag har, efter lite letande, äntligen hittat en häst som jag får ta hand om och rida två dagar i veckan. Ett trevligt sto, gammal i gemet, välutbildad i dressyr och som och står uppstallad på en anläggning inte alls långt hemifrån med fina ridvägar, ridhus och möjlighet att rida för dressyrtränarre när jag vill. 

Än så länge känns det toppen. Jag har dock bara ridit henne två kortare stunder då hon kom in från hagen med ett svullet framknä precis när jag fick börja hjälpa till med henne så än så länge har vi lärt känna varandra från marken men det har gått fint. Hon verkar tycka att jag är rätt okej, har goda hemodlade morötter och är lagom bestämd. Vi förhandlar en del och får kompromissa ibland men oftast är hon med på mina noter. 

Vi ska nog kunna ha riktigt trevligt med varandra framöver! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar