söndag 2 augusti 2015

Kupp!

Bröllopet. Det kommer bli en hel del bröllopsnack framöver det är oundvikligt.
Den bästa dagen i livet måste få ta lite (mycket) utrymme även efteråt. Jag kan inte påstå att jag smält alltihop ordentligt än. Jag ser liksom dagen som en godis-skål och så plockar jag ut en godis och suger på den riktigt riktigt länge.

Det bästa tipset vi fick innan bröllopet var att se till att filma alltsammans. Och vilken glädje vi haft av detta! Vigseln och talen är fantastiskt roligt att kunna se igen såhär i efterhand. Vigseln har vi tittat på tre gånger hittills.

Jag hade planerat en liten kupp i kyrkan. Vår solist Eleonor Eriksson och jag har sjungit lite tillsammans hemma i Finspång när vi båda bodde där så när vi sågs i vintras och bestämde vilka sånger som hon skulle sjunga så kom jag på att vi kanske skulle överaska John och göra en sång tillsammans där jag fick sjunga en vers själv och sedan tillsammans i stämmor.

John hade ingen aning om detta så han blev rätt paff i krykan när Eleonor helt plötsligt lämnade över micken till mig efter att hon sjungit första versen och att jag sjöng det här direkt till honom:




Det är lite skakigt i början när jag såg hur John reagerade men i efterhand jag är stolt över att det blev så bra som det blev utan att jag började böla eller staka mig.


Kan bara lägga upp en minuts-klipp så det fick bli i två korta delar.

Eleonor är så proffsig! Hon framförde även Elton Johns Your song och det var fantastiskt.
Vi valde att ha mycket musik under vigseln och förutom två psalmer (En vänlig grönskas rika dräkt och Den blomstertid nu kommer) och Eleonors två sånger så hade vi även en kille som spelade Gotländsk sommarnatt på trumpet och det var så fint. Jag har länge velat ha en trumpetsolist som ska spela just den melodin så jag blev så glad när jag fick tag på en duktig kille som kunde ställa upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar