måndag 23 december 2013

Dan före dopparedan

I fredags började jullovet!! Så efterlängtat!

Inte för att det är tråkigt att jobba på något vis men det är så jobbigt. Ansträngande. Typ som att ha tentaperiod konstant en hel höst. Att jobba är vrålkul men att vara ledig 16 dagar är välbehövligt efter första hösten i arbetslivet. 

Inledde med en mysdag med mamma och pappa i stugan. Åkte sen direkt till Vadstena och svärisarna och firade pre-christmas. Åt middag, spelade spel, pyntade granen och försökte göra julgranspynt. Jag kollade på Ernst i torsdags och han gjorde skitfint pynt i kristyr så jag och svärmor gav oss på att försöka göra detsamma. Sjukt falsk marknadsföring från Ernst måste jag säga. Det var inte ett dugg lätt, 90% blev skitfult och dessutom så hade Ernst minsann aldrig sagt att det skulle ta minst en jäkla vecka för kristyren att torka. Efter ett dygn var det precis lika kletigt som när vi började. Då kan TV4 ju inte visa kristyr-avsnittet på torsdagen 5 dagar före jul. Nu sitter väl hela Sverige med o-torra kristyrstjärnor och kristyr-snöflingor. 


I lördagskväll åkte jag och John in till Motala och körde julklappsspelet och drack glögg. Jag hade för en gångs skull flyt med tärningen och gick därifrån med både choklad, slickepott, servetter och ljus.

Igår var det dags för julklappslek igen när vi hade treditionsenligt julmys med tjejerna. Vi proppade i oss ost och kex och skinka och choklad och julmust så vi knappt kunde gå och sedan var det ingen som orkade hetsen kring tärnngsspelet så vi gjorde en lite mer stillsam lottning så fick alla två paket utan panik. 

Alla tar kort för att instagramma!!!

På dagen igår blev jag klar med de sista julklapparna och nu är det fullt under vår fina Biltema-platsgran. Det stora svarta paketet är till John och han är så nyfiken så han nästan kissar å sig bara han tittar på det. Han får absolut inte klämma och han har inte en aning om vad det är. Han kommer aldrig kunna gissa och jag är stört nöjd över min prestation!


Idag tar vi med oss paket och och finkläder och packar in oss i bilen och sticker till Finspång. Imorgon ska vi fira jul med mamma och pappa på morgonen. Vid kl 11 delar vi på oss och jag, mamma och pappa kör vår årliga turné (farmor, mormor) och John åker till Vadstena. På väg hem från mormor droppar mamma och pappa mig i Motala så får John komma och hämta mig där så firar vi med hans familj på kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar