söndag 2 december 2012

Balsammetoden

Nördar så lätt in på grejer.

Idag bestämde jag mig plötsligt för att testa balsammetoden som jag har läst om i förbifarten. Mitt hår kändes som svinto imorse när jag vaknade efter festen igår och jag blev liksom akut trött på mitt slitna hår. Ägnade lite tid åt att googla och läsa in mig på sulfater, silikoner, mineraloljor, fetter och emulgeringsmedel (lockig.se se bra beskrivning).

Stack till Coop nu på kvällen och köpte på mig det jag behövde. Utgick från de listor jag goolat fram med godkända balsam. Många av produkterna fanns på vanliga Coop och var inte så fasligt dyra heller. För 180 spänn bunkrade jag upp med lite olika alternativ.


Sista tvätt schampo:
Garnier Fructis pure and shine 27.50:-

Tvättbalsam:
Coop X-tra Balsam 9.95:-
Loreal Elvital volume collagen balsam 34.95:-

Vårdande balsam:
Garnier Fructis Nutri repair 27.50:-
Garnier Respons balsam avocado och sheabutter 23.50:-

Inpackning:
Loreal Elvital Nutri gloss 56.95:-

Körde en sista tvätt nyss med nya schampot och sedan x-tra tvättbalsam (luktar askonstigt men det var ju billigt!!) och avokadobalsamet på slutet. So far so good.

Återkommer med utvärdering om några veckor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar