lördag 1 oktober 2011

Kontrollfreak

Alla som känner mig vet att jag är ett kontroll- och planerings-freak. Jag planerar allt. Alltid.

Ena delen av dagen har ägnats åt att lägga upp ett detaljerat planeringsschema för pluggandet de kommande veckorna. Jag hatar att stressplugga till tentor så jag tänkte börja redan i morgon och har planerat vad jag ska läsa/repetera varje dag fram till tentorna om drygt två veckor. 





Den andra delen av dagen hart ägnats åt att försöka fixa till den välutformade planeringen jag gjort över mina kommande kursval. Jag har ett vrålsnyggt excelark med alla kurser som jag ska välja för att få en så bra utbildning som möjligt. Så idag när det var dags och välja hade jag bara tänkt logga in och kryssa för de kurser som stod i min planering. Men icke. Strategisk kvalitetsledning var som bortblåst. Den fanns ingenstans. Tillslut lyckades jag få mailkontakt med en ansvarig för anmälan (inte illa för att vara lördag?!) och får då meddelandet att kursen tagits bort. Tack för den. Där gick min planering i stöpet.
Så nu har jag alltså ägnat åtskilliga timmar åt att hitta en annan kurs som kan ersätta den första. Och beslutsångesten infann sig ganska snabbt naturligtvis. Jag har lyckats hitta tre kurser att välja på, projektledning, retorik eller six sigma quality. Jag har 9 dagar på mig att bestämma mig...

Nu ska jag byta om inför kvällens finsittning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar