måndag 6 december 2010

Måndag...

.. nu börjar det. Anledningen till varför man ångrar att man pluggar. Tentadvalan. Tentaångesten. Saknaden av kontakt med omvärlden. Nu är det dags igen. Min 10:e tentadvala i ordningen har börjat.

Okej. Jag kanske kryddar lite. Tentaångesten har lättat med åren och är inte alls så farlig längre. Man lär sig tekniken att undvika den. Kontakten med omvärlden är kanske inte helt avstängd den heller nu för tiden och tentadvalan är ganska soft när man kommit in i den...

Aja. Vad jag ville få ut av detta inlägg var helt enkelt att tentap närmar sig och nu är det dax att lägga i en högre växel om jag ska fixa alla tre tentorna. Först måste jag dock lägga fokus på den sista labben i reglerteknik som är imorgon. Har suttit med förberedelserna hela eftermiddagen. Svängande pendel. Typ tredje kursen vi labbar på svängande pendel, och ändå är det aldrig samma sak. Pendel som pendel kan man tycka - men tydligen inte!

Nu ska jag springa till tvättstugan och ta ut tvätten som min karl startade för ett tag sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar