måndag 21 mars 2022

Födelsedag

Fredagen den 11 mars blev inte riktigt som jag hade planerat när jag vaknade på morgonen.

Att min absolut bästa vän i livet Stenen var på förlossningen visste jag såklart. Och jag hade bett henne ringa så snart bebisen var ute men att hon skulle ringa 03.30 hade jag inte riktigt räknat med. Yrvaket tänkte jag att ”men alltså jag menade ju inte att hon skulle ringa exakt precis när hon kom ut” men blev ändå glad att hon ringde så jag svarade glatt ”åh är hon ute nu?”

Och det var hon! Men vad som inte riktigt var planerat var att Anton oturligt nog blivit sjuk och fick inte följa med in på BB pga av smittorisk och hon själv behövde åka iväg på operation så bebis behövde barnvakt 4h gammal och det var ju det mest ärofyllda uppdrag jag kunde få så jag var där på 15 minuter och löpte in på förlossningen med andan i halsen. 

Och där fick jag möta världens finaste lilla familj och ta över den lilla lilla flickan som var precis nykläckt. Världens sötaste unge och det var en upplevelse att få hålla henne så liten, man glömmer snabbt hur små de är! 



Jag fick vänta med lillan på BB medan Stenen opererades, allt gick bra och hon kom snart tillbaka och sedan kunde vi BB-hänga tillsammans och mysa! 




Så otroligt oturligt för pappan men jag tog mitt ärofyllda uppdrag på största allvar och lillan fick både en mamma och en bonus-morsa de första dagarna. Jag skötte blöjorna och Stenen körde matningen och gjorde ett grymt jobb samtidigt som hon återhämtade sig. Jag och Stenen har ju alltid gjort allt tillsammans och när vi var på babysim med Saga när hon var liten så trodde övriga gruppen att vi var ett gay-par (eftersom John aldrig var med men hon var med två gånger) och onekligen var det lite förvirrat ibland när det kom nya barnmorskor in i vårt rum nu på BB innan vi redde ut vem som var vem men det skrattade vi bara åt. 

På lördagseftermiddagen fick lillan godkänt på läkarkontrollen och sedan kunde familjen återförenas och åka hem och alla mår bra.

De efterföljande dagarna var min hjärna helt knäpp, jag drömde flera nätter i rad att jag födde barn och ammade så det var helt sjukt.. men jag får njuta av andras bebisar istället i vår. Faktum är att bara 7 dagar senare kom ytterligare en liten bebis in i vår närmsta umgängeskrets när Philip och Emma fick sin lilla son i fredags! Men där var jag inte med på BB… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar