tisdag 27 juli 2021

Semesterfeeling

Vi lever trots dålig uppdatering. Semestern tar allt vårt fokus och vi har så roligt. 

Höjdpunkten för sommaren är våra barn som utvecklas i rekordfart. Julia är blöjfri sedan midsommarafton och de senaste 3 veckorna har vi inte haft en enda olycka! Duktig tjej! Hon går på pottan eller toan och ibland går vi tillsammans. En dag när vi kissade ihop, hon på pottan och jag på toan, så ställde hon sig upp, inspekterade noggrant mitt resultat i toaletten också sa

- Bja jobbat mamma. Superduktig. High five! 

Det var ett tag sedan man fick så mycket cred för ett toalettbesök men får man det av den där ungen så suger man åt sig ordentligt och njuter…

Och den stora tjejen sen, inte ens fyllda fem har lärt sig SIMMA. Som en liten groda simmar hon nu omkring i poolen med felfria arm och bentag. Vi är så stolta och hon med! Jag trodde inte ens det gick att lära en 4-åring simma. Jag tyckte vi skulle sätta henne i simskola i höstas men John bara kollade på mig och sa 

- den där ungen får så många vattentimmar tack vare poolen så hon kommer lära sig ändå.

Och han fick ju rätt! 

Våra fina och stora tjejer! 
Årliga bilden från Sjötorp när vi var där för ett par veckor sedan;





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar