måndag 25 juni 2018

Grekland!

Jag ligger back med uppdateringen. Har inget att skylla på annat än att sommaren är härlig och tiden springer iväg.

I alla fall, 
På söndagen efter min fest städade vi. Och var bakfulla, det kan jag inte sticka under stolen med men det var det värt. Lukten av gamla drinkar som stod i ett kokande uterum kunde jag dock avstått. Har man haft fest får man dock se till att städa upp efter sig. Jag är ändå nöjd med att inget gick sönder eller blev förstört med tanke på att det gick rätt vilt till. Jag blev dock knuffad i poolen ca fem gånger så det låg blöta kläder utspridda här och var. Apropå utspridd så utbrast Tove när vi försökte pilla i oss lite frukost på söndagen vid lunchtid ”ska den där hästen stå där”. När vi kollade ut genom vardagsrumsfönstret stod grannens häst vid vår brevlåda. Så på med kläder och ut och jaga häst. En pärs med bakfylla och svettningar av värmen men vi fick tag på den till slut. Grannarna var inte hemma så de var inte till någon hjälp. 

På måndagen hade vi återhämtat oss ordentligt så vi kunde ta tåget upp till Arlanda för att sedan flyga ner till Aten. Svärfar fyllde 60 och hade bjudit med oss på en resa med hela familjen. Johns bror och fästmö och svärisarna själva var redan på plats på hotellet utanför Aten när vi kom dit på måndagkvällen. Saga tyckte resan var toppen med både taxi, tåg, flygplan och transferbuss. 

Hotellet var över förväntan. Litet och mysigt och perfekt för oss med en pool, nära till stranden, inga andra barn eller folk som hetsade med att lägga ut handdukar på solstolar kl 04. Vi hade det toppen med sol, bad, god mat och trevligt sällskap. Saga hade full uppassning av både oss i sällskapet men även poolpersonalen som hon charmade in sig hos. 

Vi höll oss mest till hotellet och det lilla området i närheten men på svärfars födelsedag åkte vi in till Aten och åt på lyxrestaurang!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar