tisdag 6 juni 2017

Långhelg igen

Arbetsveckan flög förbi. Tempot är sjukt högt just nu. Jag kan inte avgöra om det är för att jag börjar komma in i allt nu eller om det är extra hög beläggning nu innan sommaren och allas semestrar. Oavsett vad så är det väldigt roligt och stimulerande även om jag är så tött att jag däckar samtidigt som Saga på kvällarna. Jag försöker dock hålla hårt på att gå hem vid 16 så jag kan träffa henne några timmar på kvällen. Men för att få ihop tiden så försöker jag därför vara på jobbet 06.30 och tar kortast möjliga lunch. Hittills har det fungerar utmärkt. Jag vet att jag kan vara väldigt effektiv och det behövs men så kan jag också slappna av när jag kommer hem. 

Nog om jobbet. 

Nu har det vart långhelg igen. Lördag och söndag var jag på Norrköping Dog Show med Selma. Blev lite besviken då vi "bara" fick VG (förra utställningen fick vi högsta betyg) men det släppte fort, hon är välrldens bästa hund ändå och såklart finast av alla enligt mig! 

Vi hade i alla fall den sötaste fancluben! 
 
Igår hade vi mysdag med familjen. Vi gick långspromenad runt Stångån, åt glass, tittade på ankungar och Selma fick leka i hundparken. På kvällen åkte vi hem till Stenen och Anton och fick lyxmiddag och spelade spel.

Idag spelar John golf. Jag och Saga och Selma har varit på viltspårskurs. Sista gången idag, långt spår, många vinklar och flera blod-uppehåll. Dessutom var spåret lagt igår eftermiddag så det var betydligt äldre än de vi gått innan. Selma tyckte det var svårt men klarade det fint även om hon fick kämpa hårt. 

Nu sover Saga middag och jag får slappa på en solstol! En perfekt långhelg! 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar