tisdag 12 augusti 2014

First pictures

Här kommer första bilderna på insidan av huset.
Nu när all målning är färdig har vi kunnat komma i ordning i några av rummen.

De två små sovrummen på övervåningen får agera Walk In Closets till mig och John. Jag köpte ett begagnat klädskåp på blocket (Hemnes Ikea men säljs inte längre) och klädstången köpte jag på Mio.

Gardinerna var ett riktigt kap, 250 kr paret på Dollarstore! (Dollarstore är någon kedja jag aldrig hört talas om men som är en blandning av Ö&B och Ullared typ. Sjukt låga priser och en salig blandning av skräp och fynd!)

John fick likadana fast blå till sin Walk in closet. Temat för hela huset är marint och randigt. Ränderna är återkommande i de flesta rum. 

John valde mörkare inredning i sitt rum. Han har dessutom lyckats skaffa en bänk att ha i mitten av rummet. Jag är fortfarande på jakt efter en.

Vår musikhörna. Jag kunde ju ha tänt lampan inser jag nu. Men på det här viset får ni se en skymt av utsikten från balkongen utanför. Åkrar och skog. Så fint!

Andra änden av samma rum blev det en ny spegel från IKEA och en lampa från Rydéns (snyggt namn!) och en båt som vi båda inte kunde låta bli att ta med hem från en inredningsbutik utanför Askersund. Ljusstakarna köpte vi på Dollarstore för typ 20 kr st och mattan kommer från samma ställe och kostar 250 kr. Byrån från IKEA hade vi innan.


Min favoritplats i vinter. Tur att vi gillar att bada båda två. För annars skulle det gå åt en herrans massa vatten. Då hade jag fått tillverka en dummy som kunde ersätta Johns kroppsvolym som jag kunde bada med för att inte behöva tappa upp vatten i flera år för att kunna bada.. Kandelaber är ju förjävla dyrt men då briljerade Dollarstore och sålde denna för ynka 250 kr. Fynd.


Det blir en salig blandning mellan nya grejer både billiga och lite dyrare, saker vi hade innan och lite prylar som vi får från andra håll. Hämtade en fåtölj hemma hos mamma och pappa idag som har stått i mitt gamla rum.

Det är så roligt att få göra det här huset till sitt. Vi älskar det redan men det blir mer och mer för varje dag. Någon som älskar det precis som det är är Myran. Hon var här för första gången igår och var precis sjövild. Sprang som en dåre på den stora tomten och for in och ut genom dörrarna. Hon ville inte åka härifrån och försökte trotsa när mamma och pappa skulle åka hem efter deras besök igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar